04.05 - 08.05.2020r.
1 .Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową - różnicowanie głoski „sz” i „s”
a) wybierz prawidłowe słowo - (każdy zestaw słów mówimy 2 razy, a dziecko zgaduje, które słowo brzmi poprawnie) :
szafa czy safa, sanki czy szanki, szabla czy sabla,
szuflada czy suflada, szynka czy synka, salik czy szalik.
b) uderz rączką w stół ( bębenek, klocki, itp.), kiedy usłyszysz słowo z głoską „sz”:
szalik, sanki, sałata, szyna, sukienka, szyszka, szopa, szatnia, spodnie, samochód, szydełko, sople, schody, szachy, sowa, sarna, szpada, samolot.
c) klaśnij, gdy usłyszysz słowo z głoską „s”, ( podajemy te same słowa tylko w różnej kolejności, bądź wymyślamy własne):
sałata, sowa, szachy, szynka, sarna, szalik, sanki, szpada, szatnia, smoła, sok, stół, szkoła, szmatka, szkrab, smyk, sople, sznurek, stołek, serce, sarna,
2. Wiersz do zilustrowania przez dziecko ( może narysować np. myszkę i serek ). Dorota Gellner „Szły raz myszy...”
Szły raz myszy na wycieczkę.
Szaroburym szły sznureczkiem.
Nagle pierwsza zapiszczała:
- Ja bym skwerek zwiedzić chciała!
Ja bym chciała zwiedzić skwerek,
bo na skwerku leży serek!
Patrzcie! W serek wbiła ząb -
nikt już jej nie ruszy stąd!
Druga mysz zmęczona sapie:
Muszę sprawdzić coś na mapie.
Ale co to? W mapie dziury?!
Ktoś mi z mapy wygryzł góry,
dwie doliny oraz rzeczkę!
Więc jak mam iść na wycieczkę?
Też zostanę na tym skwerku.
Mój ząb też się zmieści w serku.
W końcu wszystkie tu zostały,
chociaż plany inne miały.
Z apetytem zjadły serek,
resztki mapy na deserek
i pisnęły: - Fajnie było!
Blisko, ładnie, bardzo miło,
tanio było też szalenie...
No i świetne wyżywienie!!!